År 2012

Tänkte att jag skulle sammanfatta år 2012 i bilder och text. Det blev ett lååångt inlägg för det är mycket som händer undet ett helt år... Enjoy! ;)
 
Januari:
 

Jag startade mitt år i fjällen tillsammans med min kära kompis Thea och hennes familj. Vi åkte skidor och hade det allmänt mysigt! :D

På hemmaplan igen följde jag Sveriges väg mot guldet i JVM och åkte tillsammans med min kära barndomskompis Hanna och firade det i Kungsan tillsammans med alla snygga hockeypojkar och såg även Norlie & KKV live. ;)

Spelade lite golf (typ det enda jag spelat hela 2012... Inte okej! ;))

Jag var på promenad tillsammans med Love. Det var nästan precis då vi lärt känna varandra "på riktigt" och vi pratade om många bra saker. Det kommer jag ihåg! ;) Vi såg dessutom en svävare köra upp på land om vi ska koppla ihop det med bilden haha!
Jag följde med bästis till hennes häst. Hennes häst tycker om henne hehe... ;)
 
Februari:
 
Jag och Ylva designade två tröjor för att åka och kolla på min kompis ishockey match. :)

På kvällen var jag på en minneskonsert för en kompis som gick bort för två år sedan och sen hängde jag med min bästis Lollo! 

Jag var och såg Dirty Dancing med min familj och den var SÅ bra! 

Snöade in mig på ishockey och var ganska flitigt på hockeymatcher, bland annat hockeylegend-matchen mellan Sverige och Finland och 2 derbyn mellan DIF och AIK. Alla tillsammans med Rebecca. 

En outfit från februari.
Hängde massa tillsammans med min galna bästis! 
 
Mars:


Jag blev typ beroende av 9GAG och sparade ner många sådana här bilder. ;)

Spelade mitt favoritspel gjorde jag! :P

Det var rätt varmt i mars kommer jag ihåg (uppåt 20 grader) så jag tog fram min skinnjacka och tänkte att nu blir det varmt! (Det höll sig ett tag i alla fall...)

Krokusarna kom fram och våren var på ingång! 

En av årets höjdpunkter inträffade: Jag fick ta fram moppen min! 

Yes jag gjorde precis vad ni tror jag gjorde! Jag köpte ett par rosa byxor! ;)
Sen var jag lite busig också... ;) Fast busar man med mig får man faktiskt skylla sig själv! 
 
April:
 


Jag firade påsk med min kära släkt och åt massor av god mat men framförallt massa GODIS! ;)

Det snöade... I APRIL!?!?!?! :O

Klickade hem mitt snygga MW3 skal! Hehe saker och ting spårar ur ibland... ;)

Jag medverkade i mitt livs första (och förmodligen sista) discotävling. Var sjukt kul! :D

Sjösatte båten och tog en tur med den. Ibland tror jag att jag hör hemma på sjön... (Sen åker jag Silja-line båtarna och mår så illa att jag typ dör och då ångrar jag mig hehe... ;))

Firade valborg med min familj, familjekompisar och Beccis. ♥ På kvällen åkte jag och Becca och kollade på en majbrasa, hängde med lite vänner och avslutade kvällen hemma hos henne. Mys!

Maj:
 
Inledde (invigde) maj med ett bad i 6-7 gradigt vatten tillsammans med bästis . Dock var det faktiskt inte SÅ kallt (kalla mig galen). Det var en jättefin dag med strålande sol och rätt hög temperatur i luften. Dock slutade badstunden inge vidare. Jag trampade på en glasbit och skar mig rätt ordentligt i foten. Jag märkte inte av det förräns kanske 5 minuter senare på grund av det kalla vattnet, så jag förlorade en del blod... (Lämnade fotspår efter mig när jag gick.) Sen har då Becca blodfobi vilket inte gjorde saken så mycket bättre. Men hon var superduktig och hjälpte mig tvätta såret! :D (Tack gode gud att jag hade min neccessär med mig med sårtvätt). Sen var det hem och efter det vidare till läkare som fick titta på det, rengöra det (satan vad ont det gjorde) och tejpa ihop det. Sen haltade jag i ca två veckor. Nu i efterhand ser jag på det som ett roligt minne, något jag aldrig kommer glömma. ;)

Jag bakade mina smått berömda kärleksmums med syrran! ♥

En outfit :)

Jag var och såg hockey VM i globen! Jag kommer inte ihåg vilka Sverige mötte, jag kommer bara ihåg att dem vann! ;) (tror det var Lettland...)

Jag och Beccis hade en av alla våra pannkaksluncher. (Btw Becca, ser du hur pannkakorna ser ut? Dem är hela ju! ;))

Köpte ett par nya skor! ♥ Lycka!

Jag var uppe på mitt landställe. Där hade det blåst ner väldigt många träd så vi röjde undan massa. Sen fick jag hoppa upp och chilla lite på taket också! ;) 


Det är väldigt fint där....

Sen blev det varmt... ♥
Jag & Beccis hade en härlig eftermiddag. ♥ 

 Juni: 


Mamma fyllde jämnt och hade fest. Under kvällens gång fick jag träffa Tony Irving! Vi snackade lite Let's dance... ;)

Jag plockade massa fyr och fem klöver!

Jag & snygga Anna hjälpte till på Johannas storasysters student. Om vi hade kul? OH JAA! ;)

Jag var på Skansen tillsammans med klassen och studerade djur. Jag & Ylva fick säl! (Som för övrigt är ett av mina favorit djur! ♥)

Lovisa hade en tjejmiddag som var supermysig! Jag & Linnea hade vääääldigt kul! ;) ♥ 

Det är bara Linnea som fattar den här bilden hahahahahah! Men jag och Linnea sov över om jag inte minns helt fel! :P

Vi kollade på någon fotbollsmatch på TV och var väldigt seriösa. Dock gick det inte så bra för Sverige... 

Jag var på min första skola tillsammans med Gustaf och tog massa fina bilder som ni redan sett. Denna ovan är tagen med min iPhone! Ganska bra bild va...? ;)
 Åkte båt i solnedgången ♥  

Firade midsommar tillsammans med några nära vänner till familjen! Åt världens snyggaste tårta!!! 

Var på Ballbreaker och spelade bowling + golf tillsammans med John, Fabbe & Carro. Jag vann hihi! ;)
Tog ut tandställningen på underkäken. Hälften var klart! ;) (Sommarlovet började!)
 
Juli:
Spenderade största delen av juli på mina landställen. Becca var där några dagar, jag fyllde år, vi badade, solade, åkte båt, åt jordgubbar och tog det lugnt! Sommarlov ♥

Augusti:
Månaden jag började blogga... ;)
Augusti inleddes med att jag & min familj åkte ner en vecka till Italien, Sicilien. En ganska mysiga ö! Framförallt var det skönt att komma bort från osomriga Sverige och få lite värme och bränna! 

Två dagar efter att jag kommit hem åkte jag direkt ner till Becca i Schweiz och spenderade 5 dagar där tillsammans med hennes familj. Vi cyklade, vandrade i bergen, badade och simmade, gick promenader med hennes hund och hade jäääävligt kul haha! ;) Som bara B & M kan ♥

Jag var och klättrade tillsammans med bästa Love & bästa Rasmus! :D ♥
Tog ut min tandställning och gick runt med ett överdrivet smile i 3 veckor efteråt! ;)
Köpte även mina sneakers med klack. Åh skooooor ♥

Jag var på begravning ♥
Och på kräftskiva! ;)

Jag hade även en egen kräftskiva tillsammans med Becca och våra kära vänner. ♥

Åkte till Sundbyberg och kollade på en innebandy match... Ganska så random! ;)

Hade ridlektion :) ♥

En outfit 

Var på Coldplay med bästis! Det bästa jag sett ♥
 
 September:

September var den månad jag åt mest nyttiga frukostar med massa färska bär & frukter. ÅH mums! 

Hehe jag köpte en mössa min mamma tyckte var ful... ;)

Hade filmkväll med mina fina vänner ♥ (haha vad nyttig jag var hela tiden! ;))

Följde med min underbara vän Amanda till stallet och red hennes (dåvarande) ponny Pippi. Det var mysigt! :D Pippi gillar banan! ;)

En favorit ♥

Jag & Johanna var duktiga och gymmade någon dag efter skolan. :)

Jag hängde med Becca och lite folk hemma hos henne. :)
Jag var på kräftskiva hos några barndomsvänner och hade på mig outfiten ovan och vi åt denna supergoda paj ♥

Jag drog på mig stövlar och plockade blåbär i duggregnet! ;)
Åkte till landet över helgen för att stänga igen för vintern. Bastade och badade i 12 grader! :P

Vi hade temadag i med temat hip-hop. Stört roligt! ;)

Becca och jag hade sleep-over och vi gjorde våran vanliga pannkaksfrukost.

Jag var mitt ute i ingenstans och plockade massa svamp

Jag & Razzz i skolan ♥
Satte upp första bilden på min favoritvägg ♥

Följde med Ylva ut till hennes ponny! :D ♥ Hängde med en planta i baksätet på vägen hem! ;)

Beställde hem ett varsitt skal till mig & B ♥

Jag blev ordentligt sjuk och mådde dåligt i två veckor!

Världens bästa Amanda fotade mig ♥


Oktober:


Jag tog mitt livs första blodprov och höll på att avlida haha... ;) Jag är fortfarande stolt över att jag gjorde det! 

Hade filmkväll med Johanna & Micke. Filmen var ganska så udda och äcklig...
Min favoritvägg blev klart och jag tittar på bilderna varje dag och ler alltid ♥

Becca & jag taggade till Solsidan. ;)

Kom in på bloggen och såg det skönaste inlägget någonsin. Ni hittar det HÄR!

Jag fick Lady Gagas nya parfym av mammi  ♥

Såg världens bästa citat! 

Jag & Johanna tog massa härliga höstbilder bland alla löv! ;)

Jag satt och tittade på när Felix Baumgartner hoppade från 39 000 meters höjd! Det var läskigt, coolt, spännande och total sjukt haha! 

Jag var och såg den nya PA filmen. Läskig ♥
Vi hade middag med några kompisar. Fondue var kvälles tema! ;) 

Vi hade halloween-tema i skolan och jag och Becca var tvillingzombies... ;)

Sen var jag på invigningen av Friends Arena. :)
Jag klippte och slingade mitt hår ännu lite blondare! ;) 
 
November:
 

Jag & lilsis åkte ner till Örebro för att hälsa på bästa kusinen och hennes BF ♥
Beccis fyllde år och jag skickade ett fint grattis! ;) ♥

Vi hade halloweenparty med massa kompisar! ♥
Fick hemma denna bok. Grym är den!
Jag hade fotosession med Gustaf i hans skolas studo. Så roligt var det! :D Ni har sett några bilder, men det kommer upp en sammanfattande bildbomb snart ockå! ;)
En outfit

Fick hem min drömklänning! I'm in love ♥

Var även och såg Skyfall på bio med min family. Den var rätt bra :)

Och vi får inte glömma bort fotbollsmatchen mellan Sverige och England. ;) ♥

Jag var och tittade på när mina kära klasskompisar och skollaget spelade amerikansk fotboll! Duktiga var de! :)
JAG FICK A PÅ EN LABRAPPORT! :D (I min skola är det rätt svårt... ;))


Medverkade på kändishoppningen på min ridskola. Inlägg kommer lite i efterhand...! ;)

Hade mys kväll med Beccis och hängde med henne till stallet ♥

Pluggade med Ylva på Bibblan! Det blev mer ett deep-talk... ;)

December: 


Classic, jag har min egen häst... ;) 
Bakade lussebullar och inväntade julen... ;)
Var & tittade på Horseshow tillsammans med Ylva :)  ♥
Blev sjuk igen... -.-
Det blev TOTALT snökaos och alla bussar var inställda... ;)
Åt julbord med min släkt! :) 

Jag var och tittade på skolmatchen mellan Hersby och Gångsätra. Hersby vann! ♥
Jag vann höjdhoppningen vi alltid har sista gången hihi! ;)
 
 År 2012 har varit ett väldigt lärorikt år för mig. Jag har äntligen förstått den där frasen "Du har lärt dig vilka som är dina riktiga vänner och inte". Det var varit upp och ner (men så är det alltid). Jag har haft den absolut tuffaste skolperioden i hela mitt liv och jag tog mig igenom den. Men framförallt har jag lärt mig mycket om livet i sig och personerna man stöter på längst vägen. Tack för det! 



Kommentarer
Postat av: Kakmonster

Kan inte du dela med dig av ditt kända kärleksmums-recept? :D

Svar: Absolut! Jag slänger upp det! ;)
Madeleine Jacobsson

2013-01-01 @ 12:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback