Madde presenterar Rebecca (bästa vän)..

Hej! :)

Jag heter Rebecca Ljungberg och är 16 år; blir 17 i november. Alltså är jag född 1995. Jag går på Hersby gymnasium, på Lidingö i tvåan. Jag och Madde går i samma klass, läser Naturnatur. Om jag ska beskriva mig själv i korta drag så skulle jag säga att jag är en glad och spårad tjej som tävlar dressyr med min D-ponny Mistral.

Madde och jag lärde känna varandra när hon bytte till min klass i ettan. Vi visste vem den andre var innan vi började i samma skola, men umgicks inte då. Det var skolan som fick oss att bli sammanförda och det är jag extremt glad över. Jag och Madde ses mellan fem och sju dagar i veckan. Varje dag i skolan; åker till och med till skolan tillsammans; höst som vår och vinter som sommar. Spelar ingen roll vilket väglag det är! Vi ses vid mig på mopparna eller på bussen vid mig. Vi brukar vara med varandra på helgerna också. Inte varje dag; varje helg. Dock ändå ganska ofta.

 

Ni kan inte läsa om mitt liv på en blogg, som ni kan om Maddes, men ni kan följa mig på Instagram reblju heter jag där! Jag har precis gått ut ur ett instabilt förhållande där gnistan mellan Johan och mig hade dött. Jag älskade honom inte längre och då kände jag att det var lika bra att det fick ett avslut så vi båda kunde göra vad vi ville med livet. Tror att jag börjar få känslor för en annan person, men hoppas inte det, för det skulle förstöra vår relation. Han bor ändå en bra bit från mig så vet inte hur bra det skulle fungera. Jag känner att det är super skönt att vara singel ibland och bara kunna sätta sig själv i centrum utan att tänka på vad konsekvenserna blir om man råkar göra något med någon och sedan ångra det dagen efter… Och ibland är det bara förjävligt att vara själv utan att ha någon att vända sig till som man vet älskar en. Jag måste erkänna att jag har kommit ut det dära att haffa runt på fester och ”ligga runt” och vill hitta någon rolig, spårad och skön! Det är inte direkt så att jag letar efter en ny kille, men när folk säger att de ska wingmana en och att de har hittat en kille så blir det ändå att den är fel!

 

Jag kan verkligen inte säga vilket mitt bästa minne med Madde är, men två stycken som jag alltid blir glad av när jag tänker på dem är; när vi var i Schweiz i sommras och gick in i mataffären och köpte *** och ** (och chips) och sedan satt och ***** inne på mitt rum. Då träffade vi också två riktigt läskiga killar som var 25 och 28 år och var helt stoned och fulla så att de knappt kunde komma ihåg sina namn. Och det andra minnet med Madde är när hon och jag hade åkt förbi Statoil och handlad Pringels och sen träffade vi min gamla konfakompis Rasmus, (som jag har kommit jättenära nu) Love, (det visade sig att han också gick på Hersby och vi har blivit bra kompisar) Mårten, (han är verkligen helt underbar och har hjälpt mig med mycket, även om vi inte känner varandra så bra) Johan (det var första gången jag såg honom och tyckte att han var så snygg och super trevlig) och Fredrik ((Bromma) det säger allt..) vi allihopa stod och snackade ett tag och sen drog de vidare och vi också. Vi åkte och träffade mina två polare Charlie och Timmy, men de var så tråkiga så vi försökte hitta Rasmus och Co. och det gjorde vi tillslut. Efter en trevlig och mysig utekväll drog vi hem till mig och gjorde ett videoinlägg. I det satt vi och spårade och flummade som fan. Det som är så underbart med detta minne är att det var första gånger jag och Madde sov hos varandra och vi var redan så nära. Det var då jag förstod att hon var min bästa vän!

 

Om jag ska berätta något knasigt om mig själv så får det bli att jag blev erbjuden en trekant för några dagar sen, och jag tackade JA!

XOXO Becccis

 


Här är videobloggen vi gjorde! ;) Den ses på egen risk, och jag hade den på min förra blogg, så man kanske inte riktigt förstår allt! Men det här är iallafall nästan ett år sen, tiden går fort när man har roligt (spårar!) ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback