Redovisning ettorna - del 3

Kommer ni ihåg redovisningen jag höll för ett tag sedan?
Det var en redovisning som handlade om ettan på gymnasiet, hur man ska tänka, plugga osv... Jag höll den tillsammans med Johanna och Rebecca inför alla ettor som går natur på vår skola. Det var roligt & lärorikt. :) Tänkte att jag skulle dela med mig av den här redovisningen, just på grund av att inte bara "ettor" kan använda allt vi tog upp, utan alla kan faktiskt ha användning för det. Så jag delar upp det i några olika delar! ;) Del ett och två är redan publicerad. 
 
Idag handlar det om vad jag gjorde för fel när jag började gymnasiet.
 
Mitt misstag från förra året:
 

Mitt största misstag från förra året var att jag satte alldeles för mycket press på mig själv (något som jag ofta gör), vilket gjorde att allt blev extremt stressigt = jag mådde dåligt. Jag stressade så mycket över skolan, betygen, tyckte det gick dåligt (kan bero på att jag pluggade för lite och var för lat) och allt blev bara svårt och jobbigt! Sen följde jag knappt något av dem "tips" jag tidigare skrev om vilket gjorde plugget mycket svårare, mycket jobbigare och mycket tråkigare. Jag hade ingen motivation. Men nu har jag förstått hur viktigt det är; och hur stor betydelse det har, så nu försöker jag verkligen följa ”tipsen” så mycket jag bara kan. Och tro det eller ej, men det har faktiskt underlättat min pluggning nåt enormt! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback