Madde presenterar Johanna...


Vad heter du?
Jag heter Inger Johanna Margaretha Sturk och Johanna är mitt tilltalsnamn :)smile

Hur gammal är du?
Jag är sjutton år gammal och född den 13e juli! Mitt i sommaren precis som Madde!

Skola?
Jag går Naturvetenskapsprogrammet på Hersby Gymnasium som ligger på Lidingö, jag och Madde går i samma klass sedan ett år tillbaka vilket jag är jätteglad över eftersom det ledde till att vi blev närmare vänner!

Berätta lite kort om dig själv. (intressen, sporter osv...)
Jag Växte upp i Sigtuna och flyttade till Lidingö för två och ett halvt år sedan. Jag har ridit sen jag var sex och det är det bästa jag vet. Just nu rider jag cirka tre gånger i veckan på ekholmsnäs på min medryttarhäst som heter Paleur men han kallas Palle! Jag spelar också piano men ja har hållit på med fiol och klarinett innan! Det var inte riktigt min grej därför bytte jag till piano. Jag spenderar en väldig tid på gymmet, det är ett väldigt bra sätt att få bort all stress från plugget och vardagen! Jag älskar att umgås med mina vänner också, det är det bästa jag vet! Sen gillar jag kläder och shopping också.. Man är ju tjej haha ;)wink

Hur känner du & Madde varandra?
Jag träffade madde för ett och ett halvt år sedan ungefär via gemensamma kompisar och vi träffades en del men det var väl när vi började i samma klass vi kom varandra nära på ett annat sätt tror jag! Då blev vi riktigt bra vänner!

Och hur ofta brukar ni ses?
Varje dag i skolan oftast, ibland på helger och efter skolan så jag skulle säga väldigt ofta, men det är bara positivt tycker jag! :)smile

Vad tycker du om hennes nya blogg?
Madde har en härlig personlighet och den lyser verkligen igenom hela hemma blogg. Den är underhållande och hon är riktigt bra på att få inläggen intressanta för läsaren. Jag hoppas hon håller igång den länge, jag vet att jag kommer läsa den hela vägen och det tycker jag ni ska göra också! :D

Har du en blogg?
Nej men ibland funderar jag på att skaffa en det måste vara sjukt kul att ha en dagbok på internet man kan bläddra tillbaka i och minnas tidigare delar ur ens liv.

Singel/förhållande?
Singel just nu, jag tar allt som det kommer så det är svårt för mig att säga hur jag vill ha det. Jag tycker det är skönt att bara behöva ta hand om mig själv och fokusera på det men jag antar att jag kommer låta helt annorlunda om/när jag blir kär. Man vet aldrig hur framtiden blir så vi får väl se!

Ditt bästa minne med Madde? ;)wink
Det finns många men det bästa minnet eller minnena med Madde är nog alla deeptalks vi haft eftersom det är då jag verkligen märker vilken underbar vän jag har med sjukt bra syner på saker. Hon är en otroligt stark person och det smittar av sig på mig också vilket även hjälper mig att vara stark! Det är viktigt att ha vänner som ger en styrka, glädje och positiv energi och det är en sådan vän Madde är mitt i prick!

Berätta en rolig/udda/knasig/hemlig sak om dig själv? ;)wink
Jag är fullkomligt livrädd för sjögräs. Spindlar e också läskig men sjögräs är vidrigt, jag klarar verkligen inte av det. Så det är ju jättebra att vi är på västkusten på somrarna och badar i havet, det brukar bli jag som är badkrukan i familjen då. Jag brukar bara bada några fåååå gånger per år för ja vägrar bada där de är sjögräs på botten och det är nästan överallt ju. Så länge jag kan minnas har jag varit livrädd för sjögräs och den rädslan lär stanna kvar hela mitt liv.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback