Kräftskiva

Igår hade jag & Becca kräftskiva med några mysiga vänner. :)
Vi hade det verkligen trevligt och mysigt. Tänkte att jag skulle berätta om hur jag och Becca la upp allt, så kanske ni kan få lite tips. ;)
 
Vi började kvällen med drink och snacks. Vi satt och snackade om allt och bara tog det lugnt. När alla kom fick alla gäster dra varsinn lapp och på den lappen stod det t ex "Du vill vara med på bild hela tiden!". Sedan skulle man då göra det som stod på ens egen lapp. Väldigt rolig mingel lek! Vi hade dock bara pinsamma saker på våra lappar, eftersom att vi känner varandra, men man kan ju ha i stort sett vad som helst!
Vid middagen fick alla gissa vad dem andra hade och så avslöjade man därefter sin egen lapp. Många skratt blev det! ;)
 
 
Efter drinken lekte vi min absoluta favoritlek; nämligen spotta råtta! (Låter lite halv äckligt sådär, men den är bara rolig!) Den går ut på att alla får varsinn geléråtta och sedan ska man spotta den så långt som möjligt. Brukar använda ett hopprep som "start". Svårt men kul! ;)
 
Efter det var det middagsdags. Vi satt ute under tak med en brasa, massa ljus och infravärmare vilket fungerade alldeles utmärkt. Vi åt kräftor, västerbottenpaj, köttbullar, bröd och sjöng snapsvisor. Lyckat!
Bad blev det näst på listan och det var lite småkallt, men skönt! :P Kvällen avslutades med efterrätt, gitarr spelande ute i natten och som grädden på moset blev det film! Enligt mig en lyckad kväll och det verkade som om de flesta hade trevligt! :D
 

Beccis

That's me ;)

Bästis & jag

Love, Amanda & Ylva

Rasmus

Rasmus & Johanna

Jag & Love

Johanna, Becca & Rasmus

Amanda & Ylva Fina tjejor!

Johanna, Rasmus, Love, Becca, Rasmus & Amanda

Ylvis

 
Tack för igår alla fina vänner! Ni är bäst!
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

varför fick inte jag komma!?!? ;)

Svar: Du får komma nästa gång! ;)
Madeleine Jacobsson

2012-08-26 @ 19:39:11
Postat av: Johanna

Så mysiga bildeer! :)<3

Svar: Jag håller med dig! :)<3
Madeleine Jacobsson

2012-08-27 @ 17:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback