Mickes svar på era frågor



Vad tycker du om Maddes lillsyrra?
 Jag tycker att hon är väldigt rolig och vi har kommit ganska nära varandra under den här tiden vilket jag är väldigt glad över :)

Vad brukar du och Madde göra tillsammans?
 Haha väldigt bra fråga faktiskt! Vi när vi inte är hemma hos någon av oss blir det ofta promenader, men hemma blir det mycket att vi sitter och pratar, kollar på film och har det allmänt mysigt! :)

Vad är din favoritfärg? Haha
 Typ blå tror jag... (Har ingen riktig favorit)

Hur ofta umgås du och Madde?
 Ett par gånger i veckan (utanför skolan alltså). Vi har båda mycket annat för oss, men vi försöker träffas så ofta som möjligt :)
 
Micke!
Vad är Maddes absolut bästa egenskap enligt dig?
Att hon alltid genomför det hon vill göra och aldrig ger upp. Det tycker jag är en väldigt häftig egenskap som ganska få personer har, plus att det lär mig att det verkligen går, så att även jag kan bättra mig på den fronten.

Vad är den största olikheten mellan dig å Madde?
 Det är nog våran inställning när det kommer till att göra saker. Det kan vara i stort sett vad som helst, men hon vill alltid göra allting väldigt noggrant och se till att vara helt klar med allt som "måste" göras medan jag tar det lite som det kommer och tänker lite mer "det löser sig". Det tror jag är en väldigt bra kompination då jag tror att vi inspireras lite av varandra på den fronten och det tror jag kan behövas för båda!

Varför är Madde världens bästa flickvän?
 För att hon är väldigt mysig och alltid får mig att le!

Hur mycket pratar du å Madde om framtiden, typ vad som händer efter studenten osv?
 Asså vi har pratat en del om det... Men det är bara tankar och ingen kan veta vad som kommer hända i framtiden. Så att tänka på det för mycket tror jag bara är dumt.

Har du Madde som bakgrundsbild? :)
 Jag har en bild på båda oss som bakrundsbild och en på henne i "låst-skärm"läget :)
 
Trivs du att vara en pojkvän? ;)
 Det gör jag absolut! :D

Puss på er, parmiddag snart igen!! <3
  Lätt Mandi! ;) <3 /Madde



bråkar ni ofta?
 Nej vi har aldrig bråkat "på riktigt" om något allvarligt, men det är klart att vi inte alltid är helt sams.

vem sa att den älskade den andra för första gången?
 Oj det kanske jag borde vete (hehe) men den frågan får jag nog passa till Madde :P (troligtvis hon, jag är för feg för sånt)

Haha Madde rycker in och säger att face to face var det faktiskt Micke, och på sms var det jag! Så så feg är han faktiskt inte... ;)

vad ska du göra efter gymnasiet?
 Det har jag inte bestämt ännu, men det lutar åt att jag tar ett uppehåll från pluggandet för att jobba ett tag. Sen blir det vidare utbildning, men "vad jag ska bli när jag blir stor" har jag (tyvärr) ingen aning om.

kan du säga allt,allt, allt till madde?
Jag skulle nog kunna, men jag tror att lite "privatliv" måste man ha även i ett förhållande.

hur ofta sover ni över?
Hittills har det blivit av ganska ofta ändå. Kanske nån/ett par gång(er) i veckan i snitt, men det blir ju lite svårt nu när vi har skola som börjar vid olika tider, träningar och annat som kommer i vägen. Men det är väldigt mysigt så jag hoppas att det kommer kunna ske ganska ofta i fortsättningen också. :)

vad tycker du om hennes familj?
Det är en väldigt rolig familj (och släkt) som jag trivs bra med!

vad tycker du om hennes vänner? 
 Haha dom flesta är lika roliga (konstiga) som hon så jag kommer riktigt bra överens med dem! :)

Hur är Madde som "privatperson" och hur är hon som flickvän? / Är Madde så galen som hon verkar?


Hon är nog ganska lik den Madde ni ser här på bloggen. En väldigt spontan tjej som alltid gör och säger det hon tänker. Lite vad som helst kan hända när man är med henne haha! Det gör att varje tillfälle man träffar henne blir lite extra roligt på ett eller annat sätt. I övrigt är hon väldigt snäll och världens mysigaste flickvän!


Kan inte du börja blogga? Eller i alla fall blogga någon gång ibland från Maddes blogg?


Haha nej blogga är inte alls min grej… Har för det första inte så mycket att skriva om och för det andra skulle jag aldrig orka hålla på varje dag! Träningsdagbok som måste skrivas varje dag är jobbigt nog ;) Men jag skriver ju här nu och det kanske kan hända nån mer gång… 


Kan du berätta lite mer om dig själv?


Eftersom jag inte vet vem som frågar är det lite svårt att veta var jag ska börja… Men för att inte bli allt för ingående kan jag sammanfatta lite. Jag kommer från och har bott på Lidingö hela mitt liv och ända sen jag var riktigt lite har jag älskat att som har med idrott att göra! (troligtvis nåt slags arv från mormor och morfar) Så träning på olika nivåer har alltid tagit upp en stor del av min tid. Det har varit allt från att tvinga mormor att kasta boll med mig när jag var lite till att åka runt till alla olika träningar som jag hade när jag var lite. Som ni kanske förstår finns det få idrotter som jag aldrig testat på. Allt detta har under de senaste åren skalats ned till endast en sport vilken är Hastighetsskridsko. (Det går ut på att åka en viss distans på så kort tid som möjligt om någon inte skulle ha koll på det.) Eftersom jag inte gör något annat nu blir all träning fokuserad mot mina mål inom denna sport. Men man kan ju inte träna hela tiden även om man skulle vilja. I övrigt är det musik, kompisar och skola som fyller ut tiden. I lite drygt 6 månader har jag även fått chansen att umgås med en underbar flickvän en hel del! :D I övrigt har jag vuxit upp med friluftsintresserade föräldrar som har tagit med mig ut i naturen på olika sätt och har varit antingen på familjens landställe eller ute med segelbåt hela somrarna. På senare tid har jag börjat tycka om det mer och mer och uppskattar lugnet det kan ge väldigt mycket! Mycket mer vet jag inte om det finns att säga om mig… Ni får väl fråga lite mer specifikt om det är något särskilt ni undrar över!


Vad är det bästa respektive sämsta med Madde? Och vad är det sämsta respektive bästa med dig själv?


Det bästa med Madde är att hon är en helt underbar person som alltid ställer upp om det behövs! Det ”sämsta” är lite svårare, men hon skulle nog kunna försöka stressa lite mindre för både hennes egen och omgivningens skull ;) När det kommer till mig själv är det svårare! Jag har aldrig riktigt kunnat bedöma mig själv på det sättet… Men det skulle nog kunna vara samma svar på båda frågorna faktiskt. Jag är ganska tävlings inriktad och sätter ganska höga krav på mig själv. Det gör att jag utvecklas mycket vilket är bra, men det är även dåligt när det inte går som jag vill. Att ”misslyckas” med något eller att förlora kan vara väldigt svårt!


Hur snygg tycker du att du är på en skala 1-10?


Haha som sagt har jag svårt att betygssätta mig själv och är ganska självkritiskt. Men jag skulle väl säga 5-6 nånting kanske…


Är du en förhållande människa?


Ingen aning faktiskt… Jag tror inte heller att man riktigt kan svara på det. Jag har aldrig haft något seriöst förhållande med någon förut och då hade jag inte heller någon större längtan efter det. Men nu trivs jag väldigt bra med Madde och hoppas på att vårt förhållande fortsätter länge till!


Berätta lite om erat sexliv.


Som ni antagligen förstår är det något vi vill hålla för oss själva och inget som kommer skrivas här på bloggen.


 Hur gammal är du?


Jag är 17 nu, men längtar till november då jag äntligen fyller 18! :D


Ditt bästa minne med Madde!


Finns mycket att välja mellan, men det är nog från en kväll ute på mitt landställe då vi satt på en klippa sent på kvällen och tittade på solen. Det är nånting jag alltid kommer minnas!


Tycker du att Madde ser bra ut?


Haha jaa det gör jag definitivt!


 Jag vill se din favoritbild på Madde, tack!


Haha hon hatar den här bilden, så sorry Madde! <3 Men av någon anledning tycker jag väldigt mycket om den!

 




Kommentarer
Postat av: Ylva

Men va tusan, nu hann ju inte jag ställa några frågor... :P Tycker det ska bli en favorit i repris

Svar: Haha Ylva då... :P nån gång kanske! Annars får du fråga ändå! ;)
Madeleine Jacobsson

2013-09-20 @ 21:08:30
URL: http://ylva.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback