Tävlingen i söndags


I söndags var jag som sagt med på en hopptävling i stallet. Jag red en häst som heter Festro som jag suttit på totalt två gånger i mitt liv (tre som man räknar med tävlingen) och jag känner honom i princip inte alls och jag litar inte på honom för fem öre. Om jag ska lita på en häst och känna mig "trygg" på den måste jag i alla fall hunnit lära känna den någorlunda. 

Framridningen för min del varade i ca 10 minuter och jag hinner inte få igång honom under den tiden (han behöver verkligen komma i gång för att hoppa bra). Han stannade en gång och jag hade ganska dålig känsla när jag gick in på banan. Dock tyckte jag ändå att han hade bra galopp väl inne på banan. Men jag hade i princip bara ett klockrent språng. Han stannade två gånger på samma hinder och slarvade med bakbenen på ytterligare två (eftersom att han inte riktigt var igång). Det var ingen bra runda och jag fick i princip pressa runt honom. Nej jag och Festro är inget team än och det dröjer nog rätt länge tills vi blir det (OM vi ens blir det...). Han är inte min typ av häst, men när han hoppar så hoppar han bra. 

Vi slutade på 16 fel totalt. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback