Pay'n jump

För ett tag sedan medverkade jag i en Pay'n jump på min ridskola. En Pay'n jump är en typ av träningstävling som går till som en riktigt tävling men det är ingen som vinner.

Jag hoppade hästen Eminem. Ylva var med och hjälpte mig mitt i all stress. Det var guldvärt för jag var verkligen helt borta. Under framridningen var han fin, lite loj och inte så energisk, men han hoppade bra. När jag kom in på banan blev han lite crazy och taggade till. Han är ju ponny och banan var på storhäst avstånd, men han hade absolut inga problem med att gå på det med den farten han hade. ;) Jag försökte att inte göra så mycket (mer än att styra och korta lite ibland), och det gick superbra fram till hinder nummer fyra som låg snabbt in från väggen. Då drog han mot hindret och jag ville lägga in ett galoppsprång till vilket gjorde att det blev lite kort och han inte upp med benen och rev (enbart mitt fel). Men jag hade en superbra känsla genom hela banan vilket jag tycker är det viktigaste. :)

Jag bjuder på tre bilder (ignorera mina extremt vackra miner):
Louise Englund som fotat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback