Konsert

I tisdags la jag upp ett inlägg om konserten jag skulle medverka i och jag ska självklart berätta om den!

Jag och Johanna har under en period övat på en låt som heter "A thousand miles". En ganska svår låt enligt mig, både sångmässigt och spelmässigt. I tisdags skulle vi då medverka i en konsert och jag skulle sjunga solo helt själv för första gången i mitt liv på en scen framför okända människor. (Det var det absolut läskigaste jag gjort, någonsin). Låten satt verkligen klockrent på repet men självklart blev både jag och Johanna nervösa (jag tror dock att jag var mest nervös haha ;)) och vi var först ut. (Först var det en gemensam låt, och sen var det vi.) När jag gick upp på scenen skakade jag i hela kroppen. När jag tog mikrofonen och satte mig på pallen trodde jag att jag skulle avlida... Johanna började spela och jag började sjunga. Hela rösten skakade och min hjärna sa typ:
"Det är lugnt, du klarar det här!"
Medan rösten och resten av kroppen sa:
"Vaaaa...aaa..., nnnneee... eeeejj..."
Vid första refrängen blev det helt fel i tonart och två av tonerna var inte bra. Samma sak i andra versen. Jag satt fortfarande och skakade. Efter mellanspelet så släppte min nervositet lite och då kunde jag sjunga. Sista två refrängerna var det enda som jag själv tyckte satt. Då hade all nervositet släppt och jag tyckte det var kul och vågade ta i lite mer. :)

Jag kan inte säga att jag är nöjd med låten och sången, men jag är nöjd med att jag ställde mig på scenen och gjorde det jag tycker är fruktansvärt läskigt. Jag tar med mig det till nästa gång och känslan då nervositeten släppte och hur kul det var då. :)

Efteråt fick jag superfina blommor och alla som kom och kollade; tack till er! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback