Hatar att älska

Jag ligger i min säng just nu och funderar över morgondagen. Imorgon ska jag göra något som jag hatälskar; stå på scen och sjunga inför en grupp människor. Jag är redan nervös. Det kan kanske tyckas konstigt, men jag har alltid haft svårt att sjunga inför människor. Jag har inga problem med att dansa, inga problem med att spela teater, prata går an om jag måste, men sjunga... DET är omöjligt!

Helt ärligt har jag ingen aning... Det beror förmodligen på att jag själv inte tycker att jag kan sjunga och då tror jag att det ska låta hemskt och att jag ska skämma ut mig inför alla och det är inte särskilt kul... Nu har jag ju gått på sång i ungefär 6 månader (men det blir typ ca 4 med alla gånger som jag missat + lov) och visst har jag lärt mig något, men det känns fortfarande inte som att jag kan stå på scen liksom...

Jag vet hur sjukt jävla nervös jag kommer vara innan imorgon. Det kommer inte gå att prata med mig. Jag kommer verkligen vilja springa därifrån hellre än att göra något jag vanligtvis tycker är kul (oavsett hur det låter). Men samtidigt vet jag att jag kommer gå upp på scenen i mina klackar, sätta mig på pallen, vänta på att pianot ska börja och sen kommer jag sjunga, oavsett hur det låter.

Önska mig lycka till, eller jag kanske snarare ska säga break a leg som man gör i showbiz... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback