Sydafrika - Dag 6, måndag 31 december, nyårsafton

Nyårsafton, sista dagen på året 2012... Knas vad fort det har gått! Jag spenderade min nyårsafton först på ett katt-center bland leoparder, geparder osv... Vi såg en massa olika kattdjur och man fick gå in i flera av burarna. Väldigt häftigt att ha varit 20 cm från en gepard. Hos leoparden fick man inte gå in (de är för farliga), men man fick gå in i en nätgång och leoparden låg på taket så man gick under den. (Jag hade extrem lust att klia den på magen! Den såg extremt mysig ut!! Men jag lät bli efter att guiden sa att man lätt blev av med fingret då...) Det var häftigt att få se dessa djur på nära håll, så nära att man kunde klappa dem om man hade fått.

När vi var klara hos kattdjuren så åkte vi vidare till Bloukrans bridge för att checka av läget. Varför får ni veta imorgon... ;) Nån kanske kan gissa? Det var fint och lite lagom högt. ;) Efter det åkte vi ner till en strand som skulle vara fin. Det var den, dock var vädret inte så pass bra (genom mulet) men den var fin att se ändå. :) Slutligen körde bilen in på hotell uppfarten igen efter en heldag ute och det blev ett dopp i poolen innan det var trerätters och smällkarameller. ;) Nyår är inte så stort i Sydafrika och det är förbjudet att skjuta raketer med respekt mot djuren. Så de kastade upp nödraketer (som man använder på sjön, lagom korkat), papperslampor som man skickar upp i luften (ingen aning vad de kallas) och även raketer som gick ca 10 m ovanför marken och inte lät någonting. Ingen jättehit... Men gott nytt år haha! ;) 

Nån som vill veta vad jag inledde 2013 med?

 


Visst vill man klia den på magen? ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback