Sydafrika - Dag 11, lördag 5 januari

Denna dag (lika som igår) var extremt varm! Vi passade då på att åka till Table mountain (eller Taffelberget som man säger på svenska). Det är ett 1600 meter högt berg som ligger i Kapstaden som är ett av naturens sju underverk i världen. Detta på grund av att berget är helt platt ovanpå. (Jätteudda) Dock var utsikten amazing, vädret var tiptop och även om jag fick ful bränna av min klänning var det klart värt det. ;)

På eftermiddagen poolade vi lite igen och jag lyckades möjligen uppnå något som kan liknas vid en svag solbränna på framsidan av kroppen. (SCOOOORE!!) Efter poolen var det massage time och oj vad min kropp behövde det! Svenska massage i Sydafrika (haha ironi). Middagen åt vi i Water front och jag åt kodo/kodu, struts och springbock. Det var spännande. Struts har jag ätit förut och det är svingott (smakar typ entrecote), springbocken var god och kodun var jätteäcklig hehe... Den smakade bara konstigt. :P Innan middagen tog vi en runda i parisehjulet de har vid WF. (Vi kom fram till att det har varit mycket höjder på den här resan... ;)) Sen var det natti natti!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback