Sydafrika - Dag 10, fredag 4 januari

Idag hade vi en riktig utflykts dag! Vi lämnade hotellet vid 10-tiden och styrde mot Simon's town en bit utanför Cape Town. Där finns en liten park med pingviner som bor på stranden. (Haha det kändes så fel att se dem i den miljön). Vissa av de var riktigt roliga och ställde sig gärna framför kameran, medan andra höll sig lite i bakgrunden. De badade även i havet och var extremt roliga när de skulle skaka av sig vattnet! ;) Jag gillar pingviner! De är söta hehe!

 

Efter parken så åkte vi vidare till halvön där Cape point och Godahoppsudden ligger. Först var vi uppe på Cape point. Där finns det en fyr och man ser långt åt alla håll. Klart sevärt. (Kan ingen historia alls om Cape point.. utom att Atlanten och Indiska oceanen möts. De hade souvenirer med vatten från båda haven haha). Sedan så åkte vi ner till Godahoppsudden som tyvärr var ganska tråkig... Det var bara lite klippor och en skylt. Men det känns ändå värt att se den. :) Det var ganska så häftigt att stå där och tänka sig när skepp kom förbi där på 1500-talet och rundande udden. Att folk har åkt just där för extremt länge sen. Jag läste någonstans att det låg ca 600 vrak utanför på botten som har förlist!!! Dock vet jag inte under hur lång tid det är mätt, men ändå. 
Efter det åkte vi och åt lunch på en strutsfarm och sedan hem. På kvällen var vi på middag på "African Café". Det var en skitball restaurang där man fick traditionell afrikansk mat från olika delar av Afrika och sen hade de sång och dans med afrikanska låtar. Man fick även bli målad i ansiktet på afrikanskt vis och ni känner ju mig vid det här laget va? Barn in i själen ;) Like på den!

 


Jag älskar den här pingvinen hihi! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback