Sydafrika - Dag 1, onsdag 26 december

Jag och min kära familj startade resan på Arlanda flygplats, Stockholm 18.45. (Självklart var vi där tidigare och checkade in, men det hör inte till historien ;)) Planet lyfte från Estocolmo med sikte på Frankfurt, Tyskland. Vi landade där ca 20.45. Under denna tid hann jag läsa ut min bok (Blondinbellas, den var grym!!!) och börja bläddra i min tidning som jag hade tänkt spara till senare. (Men jag bläddrade ju enbart så det funkade ändå! ;))

Väl i Tyskland så hade vi lite tidspress. Nästa plan gick 22.05 så vi sprang lite fint genom flygplatsen, men vi hann med marginal! Planet vi skulle flyga var helt seriöst det största plan jag sett i hela mitt liv. Jag var totalt övertygad om att det inte skulle kunna lyfta för att det var för tungt och jag var livrädd under starten hehe... Planet hade två våningar och tog 550 personer! (Finns även såna i samma storlek som tar 800 stycken, men då är first class och business class inte lika stor som de var på det här planet). Det var en Airbus 380-800 om det nu säger er något! Jag har självklart fotat den eftersom att jag är en blogger så bilder ser ni nedan. :) I vilket fall, när planet körde upp på startbanan kände jag ungefär "Det här är ett skämt!" Men icke sa nicke, det var inget skämt utan det där planet skulle verkligen upp i luften (överdramatisk tjej här). Kaptenen började gasa och planet rörde sig i snigelfart framåt (det kändes så i alla fall...) och tillslut hade det ökat till ganska normal fart och vips så var vi på väg upp mot högre höjder. Själva flygningen gick väldigt bra! Däremot var de sååå sega ombord... Men då var klockan över 12 så om det får ni höra imorgon... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback