Q/A - Bungyjump

Hur var det att hoppa bungeejump?

Ska jag vara helt ärlig så var det sjukt ballt!!!! Det går verkligen inte att förklara i ord hur det känns att kasta sig ut från en hög höjd och verkligen få känna på känslan hur det är att falla helt fritt. Helt galet, verkligen helt galet!

Var det läskigt?

Jag tyckte inte alls att det var läskigt. Jag var knappt nervös. Men det kan bero på att jag hade spelat upp det 250 gånger innan i mitt huvud, så jag var "redo" så att säga. Jag var i en annan värld när jag kom ut på bron... ;)

Är du höjdrädd?

Jaaaa! Jag är fruktansvärt höjdrädd, (vi snackar 5 meter upp typ...), men jag insåg att det bara satt i mitt huvud så tack vare hoppet så har den väl minskat liiiite. Men när jag hade hoppat och kommit upp igen + försvunnit ur mitt trans-läge så insåg jag hur högt det var och då blev jag jätterädd haha! När jag gick tillbaka genom gången så typ klamrade jag mig fast i räcket och hon som gick bakom mig skrattade och sa "She has just bungyjumped and now she's afraid!" Och jag nickade lite fint och hoppades att jag skulle komma in levande... ;)

Hur var det att hänga upp och ner och hur länge gjorde man det?

Det kändes en del i huvudet att hänga upp och ner, så det var lite äckligt. Det är svårt att beskriva, men det var typ som att någon satte sina händer och tryckte på huvudet. Man hänger upp och ner i ca en och en halv minut (där jag hoppade) så man hann inte tänka så mycket på det. :)

Skulle du göra det igen?

Helt ärligt så vet jag inte... Det beror nog lite på var och när, men nej jag är nog rätt nöjd nu faktiskt! :)

Funderar du helt ärligt på att hoppa fallskärm?

JA! Verkligen! Det måste jag göra någon gång! Kan tänka mig att det är extremt häftigt! ;)

Vad är din relation till adrenalin?

Jaaaduu... Adrenalin är min drog! ;) I love it! Men jag har nog inte gjort så mycket "adrenalinigt". :P

Kittlades det mycket i magen?

Lite, men betydligt mindre ön vad jag trodde.

Var det äckligt på väg upp, asså när du hängde i den där linan med killen?!

Jaaa! Jag tyckte uppvägen var äckligare än nedvägen haha! När man åker upp ser man ju verkligen hur högt det är och man kommer längre och längre ifrån marken. Jag blev helt skakis av det hehe...

Hur kom du på att du ville göra det?

Jag vet inte... Det har alltid varit något som tilltalat mig. Jag ville se om jag vågade, om jag klarade det trots att jag är höjdrädd och främst så verkade det vara så jävla coolt! Häftigaste grejen någonsin.
Sen när min pappa sa att vi skulle åka förbi det stället så tänkte jag; "Nu har jag chansen!" Det var lite nu eller aldrig

Vad var känslan på kanten?

Ingenting. Jag kände absolut ingenting. Jag var inte rädd, inte orolig, hann inte ens reflektera över vad jag höll på att göra. Jag ville bara göra det när jag kom fram, så jag skulle väl säga taggad! ;)

Och hur kan du frivilligt kasta dig ut?!

Jag är lite konstig... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback