Favoritställe!

Hej igen!
Tänkte skriva lite om ett av mina favoritställen, nämligen Ulebergshamn som ligger på västkusten norr om Smögen. Här har min familj spenderat de flesta somrar med mycket sol, men även regn. Vi har sedan jag varit liten seglat här med vår segelbåt som heter Shadowfax. Den fick jag döpa när jag var liten och jag hade fastnat för sagan om ringen filmerna, jag tyckte att båten påminde om gandalfs häst.. Det vet jag inte om jag tycker idag men det är iallafall ett fint namn. :)
 
 
En bild jag tog i somras när vi åkte ut till några klippor över dagen och solade.
 
 
Idag har vi ett hus där vilket jag tycker är jätteskönt, att segla i flera veckor var inte något jag tycke var jätteroligt men att kunna segla några dagar och sedan komma hem till en riktig säng är faktiskt precis lagom.
 
Det finns jättebra springspår utanför Hunnebostrand som ligger en kilometer från Ulebergshamn och där tycker jag om att springa. Spåren är mycket jobbigare än det som jag brukar springa runt här på Lidingö, det runt Kottlasjön, eftersom det är mycket klippor och snäv terräng. Det gör att man måste akta fötterna och tänka när man springer, det blir mycket mer roligt så enling min mening. (Madde, använder mina kunskaper från svenskan förra året! HAHAHA)
 
 
Här är en till bild från samma dag!
 
 
Något jag gillar med detta ställe är att jag får spendera en del av sommaren långt borta från Stockholm och mitt liv. Visst är det tråkigt eftersom jag saknar mina vänner under tiden, men jag får verkligen tid att ladda mina batterier och tagga inför nästa skolår. Dessutom kommer mina kompisar ibland och hälsar på mig vilket är jätteroligt och nästa sommar kommer Madde! Det ska bli jätteroligt och jag ser verkligen fram emot det. Tur att vi är arton då också, eller hur Madde? ;)
 
 
 På västkusten är alltid solnnedgångarna så himla vackra! Det är något jag verkligen gillar!
 
 
Nu vet ni lite om västkusten och om det är ett ställe ni inte brukar vara på tycker jag verkligen ni ska åka dit någon vecka och se hur det är. Åk till Smögen, Kungshamn eller varför inte Hunnebostrand? Ett tips är att åka under seglarveckan, då är det alltid mycket båtan i de olika hamnarna längs med kusten och det är mycket roligt som händer där då! ;)
 
 Ha det bra!
/Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback