Sydafrika - Dag 13, måndagen 7 januari

Denna dag inleddes med en sista hotellfrukost. Jag sa adjö till mina kära chokladpannkakor och all frukt. Snyft (jag blir lite sentimental här!)
Vi hade hela dagen på oss innan planet skulle gå så vi gick ner till Waterfront en sista gång och handlade lite, postade vykort och kollade på sjölejonen igen. Vi gick sedan på en utställning som heter Body Worlds. Där är det människor som donerat sina kroppar när de dött och organen har sedan behandlats så att de håller. Man får med andra ord se hur våra kroppar ser ut inuti. Allt från skelett till nervsystem till hud, muskler och lungor. Det var ballt men ganska äckligt. Jag hade en liten incident när jag kom fram till en gubbe som var kapad precis över bröstet och sen hade de delat honom i två så att man såg allt inuti (hjärna, tunga osv...) Jag kollade närmare på huden och ögonlocket. Jag började känna en svag känsla av illamående. Det var sjukt varmt därinne, trångt och mycket folk. Sen började allt flimra i vitt och jag såg inget... Då satte jag mig på en stol med huvudet mellan benen för att få blod i huvudet, men insåg att jag måste ut härifrån annars spyr eller svimmar jag. Så jag gick ut, drack vatten och sen in och kollade klart. Vi kan ju konstatera så mycket som att jag inte ska bli doktor. ;) Vi tog sedan en promenad i hamnen och tittade på båtar och åt lite "mellis". 

Efter det åt vi lunch på hotellet och sedan checkade vi ut. Taxin styrde mot flygplatsen och innan jag visste ordet av det satt vi på flygplanet igen...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback