Ängeln och djävulen

Godmorgon! :)

Har precis kommit fram till skolan, var lite tidig, börjar kvart i men det är skönt att inte behöva stressa. Detta inlägg ska dock handla om ängeln och djävulen (ni vet i alla Disney-filmer när de ska resonera och det poppar upp en ängel på ena axeln och en djävul på den andra?) Ett sånt moment hade jag när jag gick in i skolbyggnaden. Det är nämligen så att jag har skavsår på min högra häl och när jag var på väg från bussen gjorde det väldigt ont. Då kommer ängeln upp och säger:
- "Men Madde sätt på ett plåster så slipper du ha ont!" (a)
Då kommer djävulen och säger:
- "Nej men skärp dig Madde! Det läker inte lika bra om du har ett plåster!"
Ängeln:
- "Nej sätt på ett plåster, det är skönare att inte ha ont!"
Djävulen:
"Nej, du ska lida lite! Och du vet att när du drar bort plåstret så brukar sårskorpan åka med så det är ingen idé att ha det. Lid lite så läker det fortare!"
Jag har fortfarande inte bestämt vem jag ska lyssna på... Haha! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback