Q/A

Kan inte du dela med dig av ditt kända kärleksmums-recept? :D
 
Kärleksmums
 
- 150 g smör
- 1 & 1/2 dl mjölk
- 3 ägg
- 3 dl socker
- 1 msk vaniljsocker
- 3/4 dl kakao
- 2 tsk bakpulver
- 4 dl vetemjöl
 
Glasyr
 
- 75 g smör
- 3/4 dl starkt kaffe (espresso och lite vanligt brukar vara bra)
- 1/2 dl kakao
- 1 & 1/2 msk vaniljsocker
- 5 dl florsocker
 
Garnering

- 1 dl kokosflingor
 
Gör såhär:

Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och bröa en långpanna ca 30x40 cm (typ en vanlig plåt) eller lägg i bakplåtspapper. Smält smöret i en kastrull, hll i mjölken och låt det svalna. Vispa ägg och scoker pösigt, gärna med en elvisp. ;) Sikta ner vaniljsocker, kakao, bakpulver och mjöl genom en sil (tar stört lång tid, men gör så mycket!). Tillsätt smör och mjölk och blanda allt till en jämn och fin smet. Häll smeten i formen. Grädda i mitten av ugnen ca 20 min.
 
Glasyr:

Smält smöret i en kastrull, tillsätt kaffe, kakao, vaniljsocker och florsocker. Blanda väl. Tag ut kakan ur ugnen, låt den svalna en stund. Skär den sedan i bitar med hjälp av en kniv så att det blir fina rutor. Bred ut glasyren över den varma kakan och strö över kokosflingorna. 
 
KLAR ATT ÄTA! Hope you like it! 
 
 
Åh kan du inte skicka recept på smoothien?:D

Självklart kan jag det, men det är superenkelt! När jag gör smoothie väljer jag bara olika bär/frukter. Vanligtvis brukar jag ha jordgubbar, hallon, blåbär, björnbär och en banan. (Bären är oftast frysta, finns ju att köpa i alla mataffärer.) Om de är frysta tinar jag dem i mikron en snabbis först. Sedan häller jag allt i en skål tillsammans med lite vanilj youghurt och sen mixar jag allt med en stavmixer och så ner i ett glas. Vill du ha det extra fint så toppa med nån fin frukt på kanten av glaset. Lyxigt! ;)
 
 
 
Hur ser ditt dröm förhållande ut?

Oj vad svårt haha!
Det måste bli ett förhållande där man är egen även om man är tillsammans, att man har ett liv utanför och inte alltid finns 100% närvarande. Missförstå mig inte, jag vill absolut att man ska ställa upp för varandra, men det finns en gräns, att alltid alltid alltid finnas där är inte bra för någon i ett förhållande. Självklart när man behöver varandra, men jag tror ni förstår vart jag vill komma...
Jag är min egen, ingen annans, och jag har alltid varit självständig och det kommer jag alltid vara, även om jag har ett förhållande med någon. Sen tycker jag om överraskningar hihi (behöver inte vara något stort) och spontana saker. Och jag tycker det är viktigt att BÅDA tar initiativ till saker så som att ses, ringa osv... Så att inte en alltid gör något. Då blir det bara tjatigt. Balans is the word! ;)
 
Hej madde! 
Hur botar man ett brustet hjärta? 
Hur kommer man över en person? 
kram
 
Hej på dig!
Jag är verkligen helt fel person att fråga om det här. Men jag ska försöka svara.
Jag tror att det är viktigt, oavsett om det handlar om pojkvän/flickvän eller en kompis, att man tillåter sig att vara ledsen ett tag. Livet känns alltid bajs ett tag efter ett uppbrott. Men det gäller att ta sig tillbaka på benen inom en viss tid, så att man inte fortsätter må dåligt. Gör saker du tycker är kul och piggar upp, häng lite med tjejkompisarna eller shoppa. Sitt inte inne och tänk, för det är när man tänker som man mår dåligt. Så släpp tankarna på hela grejen, och tänk på det senare när du känner att du orkar. Då kommer hjärtat sakta läka igen. Det finns fler fiskar i havet! ;)
 
Att komma över någon kan vara fruktansvärt svårt, verkligen. Men även här gäller det att inte påminna sig själv. TItta inte på bilder, prata inte om honom/henne, keep going. Blicka framåt, inte bakåt. Du lever i nuet right? Inte in the past. Du klarade dig utan honom/henne innan. Varför skulle du inte kunna göra det igen?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback