Min avramling

Jag måste ju verkligen berätta om min avramling från förra veckan hehe...
 
Det var nämligen så att jag jag hade ridit klart min ridlektion och kom ner till stallet. I stallet så träffar jag han som äger det (alltså han vars hästar jag börjat ta hand om och rida lite emellanåt). Han säger:
- Men heeej Madde! Har du bråttom?
- Nej absolut inte!
- Men ta och sadla Rapa då så rider vi ut en sväng.
 
Sagt och gjort så springer jag vidare och sadlar nästa häst och 10 minuter senare skrittar vi från stallet på varsin häst. När vi kommit en bit ska vi klättra ner för en stig som är lite stenig och det är lite naturliga "trappsteg" och över stigen ligger det ett mindre träd. Rapa tyckte inte att hon skulle gå över det utan börjar backa och hålla på lite. CG säger då att "Driv på och var beredd på att hon kan hoppa!" Sagt och gjort jag driver på, hon går fram, backar, samma sak sker igen och då tar hon världens största hopp. Jag flyger upp ur sadeln, tappar stigbyglarna i luften, landar på mage i sadeln och sen glider jag lite smidigt av och landar på fötterna bredvid hästen och funderar över vad det var som hände alldeles nyss. Jag kan dock säga att det helt klart var en 10 i topp avramling i snygghet haha! ;) Sen var det bara att hoppa upp igen och rida vidare.
 
Busis 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback