Y O L O - Y O D O

Fick lite bloggbehov här i bilen så jag tänkte skriva lite allmänna tankar bara...

Ni har säkert hört uttrycket YOLO - You only live once . Ett uttryck som i mångas öron är uttjatat, som används i fel situationer så som: "Jag skiter i att plugga till provet imorgon och träffar en kompis istället, YOLO!" Jag tycker dock att YOLO är ett bra uttryck, om det används på rätt sätt enligt mig. Att våga göra saker man annars inte skulle våga för att man känner; "Okej, jag lever bara en gång! Det här kanske är den enda chansen i hela mitt liv att få göra just detta!" T ex om du står på en plattform och ska hoppa bungeejump, det är en typisk YOLO situation, där du måste välja mellan att testa eller att backa. Är du en YOLO människa hoppar du! ;)

Jag tror att det är viktigt att våga testa på nya saker, så som att gå fram till den där killen och snacka lite, pröva på sporten man alltid drömt om och våga göra något spontant, leva lite här & nu . Jag ska erkänna att för ett år sedan var jag en tjej som inte vågade så mycket. Jag tyckte saker var pinsamma och jag skulle aldrig vågat gå fram till DEN DÄR killen och snackat. Never. Men när jag började gymnasiet hände något; jag slutade bry mig om vad andra tyckte och levde helt på mina egna villkor och vilken skillnad det blev. Jag snackade med killen, jag bjöd på mig själv, gjorde spontana saker och levde i nuet! Mycket tack vare min bästa vän Rebecca som jag lärde känna då. Idag tycker jag inte att mycket är pinsamt. Som idag och igår har jag stått framför totalt 144 olika okända människor och pratat om vad jag gjorde för fel när jag gick i ettan. Om det var läskigt? Inte ett dugg!

Jag har lärt mig så mycket under hösten 2011 och våren 2012, saker om mig själv och saker om människor! Vill du leva livet där du bryr dig om vad alla tycker om dig? Gör det då! Eller vill du leva livet där du lever på DINA villkor och struntar i vad folk tycker om dem? Gör det! Det är helt upp till dig, men tänk på YOLO - you only live once och även YODO - you only die once . Och vilka erfarenheter du tar med dig i döden, det är helt upp till dig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback