Tankar på kvällskvisten

Sitter här på kvällskvisten och funderar lite... Vet faktiskt inte vad jag funderar på egentligen. Men ni vet, när tankarna bara går i 180 och man hänger med på ett litet hörn, ungefär så är det just nu. Jag hade aldrig någonsin förväntat mig att tiden skulle gå så fort när man började gymnasiet. Jag menar det har gått mer än 4 veckor sedan jag började tvåan och det känns som... Typ... 3 dagar! Vart tar tiden vägen? Snart kommer jag väl sitta i en gungstol 80 år gammal och sticka en halsduk och blicka tillbaka över mitt liv. Hehe... Nej men ni förstår vad jag menar!

Jag vill känna att jag hinner GÖRA något på vägen också, och just nu hinner jag inte det! Jag känner att jag inte riktigt hänger med. Jag sitter och planerar min framtid, inte dagen som den är idag; här och nu; i just denna sekund. Så ska det inte vara! Jag hörde ett citat en gång och det lät såhär:
 
"Livet är det som händer dig medan du är upptagen med att göra upp planer." 
 
Kan det bli mer sant? För den meningen som står här ovan det är mitt liv beskrivet i en enda mening just nu. Jag gör planer hela tiden, allt handlar om att planera (och det är inte bara negativt) men när det hela tar över "livet" då har det gått för långt. Jag vill byta ut den meningen mot det här:
 
"You only live oncebut if you do it right, once is enough."
 
Jag vill leva efter den meningen. Jämt. Ständigt. Hela tiden. Att alltid göra det mer "vågade", ta snabba beslut, våga riskera lite, DET är vad jag vill göra! Det handlar om att förändra, och jag tror att det är dags för mig att förändra lite nu. Inte allt, men en del. När jag är 80 år gammal och sitter där i min gungstol och blickar tillbaka över mitt liv vill jag känna att jag har åstadkommit något. Jag vill känna att jag har gjort något utav mitt liv, att jag verkligen har levt det till fullo och som jag beter mig nu kommer det aldrig att funka! Time to change some things in my life, and I'll start here and now. Förändring behöver inte alltid innebära något negativt.
 
Är det något du vill förändra i ditt liv? Isåfall GÖR DET! Vad har du att förlora? 
 
Opassande bild, men den är lite mystisk så den fick passa ändå... ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback