Svar på frågestund

Hur ser ditt rum ut? (Visa gärna bild) 
Mitt rum är mysigt hihi! Nej men mitt rum har temat svart och vitt. Tycker det är färger som funkar grymt tillsammans och det håller i längden (man tröttnar inte). Sedan finns det mycket grejer överallt hehe, och jag borde ta tag i det och städa, men det är ingen prioritering. Jag lever i kaos! ;) Lite bilder på mitt rum (skrivbordet ÄR kaos... ;))
 
 
Vilken stil kommer du satsa på i höst? 
Oj vilken svår fråga... Jag vet inte haha! Jag kommer köra på gult och vinrött en del tror jag! Och även lite päls. Men sen kör jag på min vanliga, egna stil. Jag är väl ingen trend-följare direkt! ;) Men vad det gäller skor blir det mycket svart med klack. :) (Läs längre svar nedan)

Bästa köp du gjort? 
Mitt bästa köp.. Hm... Det måste nog vara mitt gymkort! ;)

Vilken tandkräm använder du? 
Pepsodent White System (I love it!)

Bästa peppknep? 
Var alltid dig själv och stå upp för vad du tycker! Låt ingen trycka ner dig, kämpa för det du tycker är rätt! 
 

En hemlighet om dig själv...?  
Jag tycker att fiskbullar i hummersås är det godaste som finns! Inget slår fiskbullar ;)

Vilka olika iPhone-skal har du?
Dessa:
 
Vilken kille tycker du är snyggast på din skola? Om du får välja tre stycken!  
Jag vet inte haha! Sen vill jag inte skriva ut namn på folk som inte är med på det så jag skriver första bokstaven då, är det okej? ;) C, L & S

Är du singel...? 
Yes I am! ;)

Kan inte du berätta lite om höstens trender och vad du kommer satsa på? 
Självklart kan jag det! :D De främsta trenderna i höst är:
- "Overzize", alltså att det ska vara stort och pösigt, byxor, tröjar, jackor, mössor, halsdukar: You name it! ;) 
- Glitter! Allt ska glittra och vara blingbling. Paljetter is the shit i höst alltså! 
- Den så kallade Girlpower trenden är den tredje. Kostym, kavaj, snygga blusar och lite business women är det som gäller! :) GIRLPOWER!
- Djurmönster, leopard, tiger, ormskinn osv... Det djuret som kommer synas mest i höst är dock leoparden. ;)
- Fuskpäls, håller i sig även i år. Mysigt och varmt! 
- Weekend väskan syntes mycket på modevisningarna så den är definitivt grym i höst!
- Vilda western inspirerade kläder är även något som ska vara inne i höst.
- Höga stövlar; alltså stövlar med höga skaft (gärna över knäna) i alla olika färger passar bra på fötterna i höst! :D
- Ett skärp i midjan (oavsett plagg) är grymt i höst. Så dra åt i midjan! ;)
- Mönster, gärna överdrivna sådana sitter snyggt på kroppen. 
- Höga halskragar, bra när det är lite kallt. 
- Höstens it material är helt klart sammet. Både på skor, byxor och toppar! 
- Dem främsta färgerna i höst är gul, orange och röd. Eldens färger som dem så fint kallas! ;)
- Sist men inte minst har vi spets. Kanske inte det bästa i kalla dagar, men sjukt snyggt! 
 
Jag är (som sagt) ingen som slaviskt följer trender, dock tycker jag självklart att det är kul att ha koll och ta inspiration ifrån. Men jag springer inte iväg till närmsta klädesaffär och köper ett plagg ur varje "trend" bara för att. ;) Dem trender jag kommer satsa på i höst (om jag ska välja några ovan) är främst glitter (jag älskar glitter!), lite girlpower såklart, djurmönster, fuskpälsen, höga stövlar, skärp i midjan (mums), färgerna gul, orange & vinröd och jag får se om jag lyckas få in lite spets. Jag hoppas jag lyckas få ihop lite av det här i mina outfits! ;)

Var har du köpt dina färgglada tights? De är så sjukt snygga!  
 
Vet inte vilka du menar, men dem till vänster är från Lager 157 och dem till höger är från H&M. Tack! :D

Dina bästa sminktips? Tycker du lyckas få det så naturligt! 
Vad söt du är tack! Jag är ju absolut sämst på smink haha... Men jag använder bara mascara, ögonbrynspenna och concealer under ögon (man ser betydligt piggare ut :P). Men att låta hyn vara tror jag är ett bra knep om det ska se naturligt ut, för ja, det blir ju naturligt haha! Sov alltid utan smink, smörj huden med fuktgivande kräm varje kväll och le alltid! Det sistnämnda är det bästa sminktipset av alla. För det finaste "sminket" du någonsin kan bära är ditt eget leende. Klyschigt, men sant! Så smile! :D

Kram från ett stort bloggfan :D 
Kram på dig! :D
 
Hej! Jag undrar om inte du skulle kunna skriva flera pepp-texter (eller vad man ska kalla det) för du är väldigt inspirerande! 
Ja, när vi väl är inne på det ämnet undrar jag om du skulle kunna tänka dig att arbeta som författare i framtiden? 
Tack (grym blogg btw!)

Hej på dig! Jo men självklart kan jag göra det! Jag tycker det är jätteroligt (när man har något bra att skriva om) så det ska nog kunna fixas. Tack så mycket! :)
Hm... Jag vet inte! Det vore riktigt kul att få skriva en egen bok, så jag kanske gör det. Vi får se! ;) (Jag har faktiskt skrivit en bok redan, för hand, den handlar om min vardag, mina vänner, mina problem osv... Dock är jag den enda som får läsa den haha! Så hemlig är den! ;))
Tack så mycket! :D
 
Beskriv din absoluta drömmåltid + vilka som är med (typ Chace Crawford skulle jag inte ha nåt emot)  trerätters måste det vara och låt oss säga... Tre gäster? Puss fina du!

Åh vad svårt haha! (Chace Crawford är garanterat en av jordens snyggaste människor så han platsar lätt) Tre gäster... Okej! Jag skulle vilja äta middag med Chace Crawford, Justin Bieber och Zayn Malik. Chace för att han är så snygg, alltid trevligt hehe! Justin skulle jag vilja träffa för att se om han verkligen är sådär trevlig som han verkar och Zayn för att han sjunger så bra och lär man känna honom kan man ju lära känna flera i One Direction. ;) Vi skulle äta någonstans med ett rum för bara oss fyra. Maten skulle vara toast med skagenröra till förrätt, en köttbit med potatisgratäng till varmrätt och till efterrätt skulle det vara parafi med färska bär. Sen efter middagen skulle vi göra något kul! Vill du joina eller? ;) Puss på dig!!
 
Hej! 
Tja! 
Åh vilken fin blogg! 
Tack du! 
Jag saknar dig! 
Haha jag saknar dig också! Men vi ses snart ju! ;)
Hur många tår har du? 
Eh... 12,5? Nej jag tror jag har 10 asså! Ska räkna snart! ;)
Nej men seriöst,
Haha 
vad är det roligaste du vet? 
Det roligaste jag vet är att hänga med dig! :D
Vad tycker du om blinddates, hahahaha; asså lol (så internt (stavas det så? )) 
HAHA! Jag tycker det är sjukt roligt, framför allt när människorna är trevliga! ;) Haha ja det stavas så! :P
Puss på dig fina människa! <3
Puss på dig med bästis!<3
 
- Din favoritfrukost? 
Fil med bär, frukt och russin! Mums! Sen en macka med prickigkorv och ett glas färskpressat apelsinjuice. Kan inte bli mycket bättre! ;)
 

- Drömyrke? 
Jag vill jobba med människor! Men ett drömyrke vore professionell föreläsare, bloggare, ha ett eget kläd och skomärke, modella lite spontant ibland, vara VD för ett företag och projektledare. Hur jag ska lyckas och hinna med allt är en annan fråga! ;)
 
- Favoritlåt ALLA kategorier? 
Min favoritlåt ALLA kategorier är lätt "Ta mig till havet" med Peter Lundblad. Jag har så många fina minnen med den låten. 

- Bästa semestern någonsin? 
OJ! Jag har varit på så många grymma semestrar. Men om jag får välja en enda så måste det nog bli när jag var och seglade i Kroatien. Jag säger: Segelbåt, vänner, delfiner och turkost vatten, det räcker! ;)
 

- Är du hemma i jul eller ska du också bort?  
Jag är hemma ett tag, men jag kommer vara borta också. :(

- Favoritdag i veckan? 
För ett tag sedan skulle jag sagt fredag/lördag men just nu gillar jag faktiskt onsdagar. :P Men jag säger ändå lördag för det är helg och frihet. :P

- Din absoluta favoritblogg? 
Min egen & www.teamnyman.se såklart! ;) Nej men helt ärligt är det nog Linn Olsson's. :)

- Du är bäst!  
- DU ÄR BÄST!
PUSS <3
PUSS PÅ DIG! <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback