Hästinlägg - Ridlektion onsdag 5/9

Här kommer ridpasset från i onsdags;
 
Red Luna i onsdags och hon var rätt okej. Jag har ju bara hoppat henne hittills och inte haft möjlighet att få känna på henne på riktigt i dressyren, men i onsdags fick jag chansen. :) Vi jobbade med framdelsvändningar och böjda spår för att få med yttersidan.
 
I början av lektionen var hon jättejobbig i munnen och vill inte alls slappna av; men som vanligt måste man ge det lite tid. Stundtals var hon fin och framdelsvändningarna i högervarv var klockrena (för att vara på en sån ung ponny). I vänstervarv däremot blev det lite problem. Hon var tjaffsig i munnen, lyssnade inte riktigt på skänkeln, hade svårt att jobba, blev stressad och gick upp på bakbenen. Men jag tog det lugnt och sansat, väntade ut henne och tillsist var det inte större problem. 
 
Under avslappningen var hon helt okej i vänster, men satan vad fin hon blev i högersidan. Verkligen bar sig, hittade takten och slappnade verkligen av. Åh gillar den ponnyn! Hon är mer än mysig! ;)
 


Bilder från första hopplektionen jag red henne. :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback