Hästinlägg - Ridlektion onsdag 12/9

Här kommer ett hästinlägg !
 

 
I onsdags så hade jag markarbete och jag red Luna igen! :) 
Denna lektion jobbade vi över både travbommar på långsidan (sedan även galopp) och därefter galoppbommar på serpentinbågar. Bra övningar tyckte jag! :) Dock var Luna inte lika fin som hon varit dem andra gångerna. I onsdags var hon tjaffsig i munnen och ville inte alls samarbeta. Hon blev stressad av så mycket galopp med andra hästar runt (dem är ju trots allt flockdjur), så jag var inte helt nöjd när jag hoppade av. 
 
Emellanåt var hon fin, och emellanåt gick hon med huvudet rakt upp, tog bettet i munnen och sprang. Då finns det inte så mycket att ta i, utan då är det hon som har kontrollen. Jag var nöjd med travbommarna någon gång och galoppbommarna med, men i övrigt tyckte jag att det bara var tjafs mellan oss och vi kom helt enkelt inte överens denna lektion. Jag hoppas att det går bättre på hoppningen nästa gång. :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback