Hästinlägg - Hoppning fredag 31/8

I fredags hade jag hoppning igen! Åh vad kul det var! :D
Hoppade Luna även den här gången och jag måste säga att vi passar rätt bra ihop hon och jag! Vi kommer överens i de flesta situationer och jag tror på henne. Hon kommer bli grym om hon får lite tid och jag hoppas jag får fortsätta jobba med henne. :)
I vilket fall så hoppade vi det här:
 
Vi började med att hoppa på cerpentinen. Alltså först det lila räcket, sedan den gula oxern och vidare ut på det röda räcket. Mellan lila och gula skulle vi lägga en volt till höger, och mellan det gula och röda skulle vi lägga en volt till vänster. Bra övning för att ställa igenom och få yttersidan med sig. Hade svårt de två första gångerna, men sen hoppade hon klockrent! Shit vad bra det kändes! :) Sedan skulle vi bara hoppa alla tre på en rak linje så att man hoppade hindrena på snedden nerifrån och upp alltså röda-lila. Vi avslutade på den andra långsidan vilket hon också klarade klockrent första gången, men andra gången hade jag lite bråttom in på räcket och du kom hon fel, men oxern gick galant! :)

Jag är nöjd med henne Bjuder på lite bilder från förra gången. :) (första gången jag satt på henne) Min lillasyster har fotat.


Högt över ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback