Ridning 30/9 - 2012 Ylva & Viggo

Hästinlägg var det här! ;)
 
Tänkte berätta lite kort om när jag följde med Ylva ut till hennes häst Viggo i söndags. Det var riktigt roligt och mysigt. Vi kom dit vid 11-12 och hämtade in Viggo från hagen. Dock visade det sig att han hade tappat en framsko, så vi kunde tyvärr inte rida honom. :( Vi tog helt enkelt bara hand om honom och borstade honom, mös och fotade lite. :)
 
Dock fanns det en annan häst där som hette något jag inte kommer ihåg, men kallades för Timpan. Han var jättesöt och riktigt fin. Så det slutade helt enkelt med att vi red honom. :) Han kunde både piaff, passage och spansk skritt så med Ylvas hjälp från marken fick jag pröva det. Passage var svårt, för det är en sådan hårfin gräns att samla upp tillräckligt mycket, och driva på lagom mycket samtidigt. Oftast blev det för mycket hand eller för mycket skänkel. Piaff var ännu svårare då det handlar om att få hästen att stå stilla och trampa på stället. Det lyckades jag knappt med. Det finns lite passage med på videon nedan, men det var inte den bästa gången. ;) Men jag måste säga att rida passage kan vara bland det häftigaste jag gjort. Det var en cool känsla! 
 
Ska lägga upp bilderna på Ylva och Viggo också, men det får bli i ett annat inlägg. :) Tack för att jag fick följa med Ylvis! :D
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback