Redigeringstips

Jag tänkte vi skulle ta lite kort om redigering av foton. För jag vet ett extremt vanligt fel som många gör när de redigerar bilder. Jag ska inte säga att jag redigerar så ofta/mycket (för jag har inte den tiden) men det finns en sak jag ändå jag tycker är viktig när man både fotar och redigerar och det är att få med lite "omgivning" på bilden. 
 
Orginalbild:
 
 
Många vill ha med ett visst "objekt" och då beskär dem bilden eller så fotar dem bara just det objektet. Feeeeeeel! Hela bilden tappar sin känsla och djup. För det enda man ser är bara objektet och ingenting runt. Det tycker inte jag är särskilt snyggt... Så jag är alltid noggrann med att få med en del av miljön runt så man får lite djup i bilden. Det gör verkligen stor skillnad. Ni kan själva jämföra dessa två bilder nedan. Den ena tycker jag är "fel" och den andra är "rätt". 


Vilken är snyggast? ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback