I fucking made it

Jag har gjort det!

Jag har tagit ett blodprov!!! Kan ni förstå det? För jag kan inte det haha! ;) Mina föräldrar ville att jag skulle kolla upp mina blodvärden så jag hade inget val. Såhär gick det till i mitt huvud:

*Sitter på moppen och kör!*
Okej asså nu är jag lite nervös. Eller asså jag är nog ganska nervös eftersom jag skakar i hela kroppen. Ja då var jag framme då. *går in*
Ehh... Var ska jag?
Ursäkta, var tar man en nummerlapp?
Ska du till labbet?
Eh... Nää jag ska ta prover!
Ja då ska du till labbet! Gå en bit fram så ser du nummerlapparna!
Okej tack!
*går en bit fram, tar en nummerlapp och sätter sig på en stol!*
Upp med mobilen. Jag måste smsa någon! Men jag ska inte berätta nåt för någon. Men jag måste lugna ner mig!
Nummer 62!
Panik det är ju jaaaaag!
*Går lydigt in efter doktorn*

Hej!
Hej! Äter du någon blablabla medicin?
Ehhh nej det gör jag inte!
Åh okej! Men då kan du sätta dig här så ska jag ta lite blod ur din arm!
Paaanik! Jag vill gå härifrån!
Ja men absolut!
Kan jag få se båda dina armar?
Självklart!
*sträcker fram armarna*
Åh du har en jättefin ven i din vänstra arm! Den tar vi! *blir exalterad*
Okej! Asså jag har aldrig tagit ett blodprov förut hehe... Gör det ont?
*Ler* Nej absolut inte! Det känns som ett knappnålsstick!
*Tvättar armen*
Här har jag ångest!
Okej, men jag tänker inte titta!
Åh... Okej!
*Radar upp fyra rör på bordet i olika färger, tar fram den tjockaste sprutnålen jag sett*
Jag tittar bort och hoppas på att jag inte dör!
*Sticker in nålen i armen*
Okej det gör lite ont, andas Madde, andas!
Gör det ont?
Ja lite! Svårt att prata när man måste fokusera på att andas, sitta stilla och tänka på något helt annat.
Okej men det blir inte värre än såhär!
Andas.
Vad bra!
I detta ögonblick ser jag Johannas chokladboll framför mig som hon lovat mig om jag inte börjar gråta! ;) Nytt hopp tänds!
Gör det ont?
Ja, samma som förut ungefär!
Ja det gör ont!!! Andas!
Okej! Bara ett rör till!
*Jag tittar ner på armen i 3 sekunder och ser mitt blod + 3 rör fulla med mitt blod! Tittar snabbt bort*
Så då var vi klara!
Tack gode gud!
*Fortfarande med nålen i armen*
Håll här! *får en tuss placerade på hålet och så dras nålen ut, tejpbit sätts på!
Känner mig lite snurrig och skakig! Men jag klarade det! Jag gjorde faktiskt det!
Doktorn hör av sig! Vila armen i en halvtimme nu så slipper du få blod på kläderna!
Åh okej, tack!
Blod på kläderna?! Armen gör lite ont nu! Måste fota och skicka till typ alla jag känner! JAG HAR TAGIT ETT BLODPROV! (Och så farligt var det faktiskt inte!)
*Kör moppen hem med extrem försiktighet för att inte få blod på kläderna haha! ;)*

Så gick det till när jag tog mitt första blodprov! Jag tyckte det gick rätt så bra! Armen gör fortfarande lite ont, men jag överlevde och jag svimmade inte! I'm proud! Det ska bli gott med en chokladboll Johanna! ;) Haha!




Kommentarer
Postat av: Johanna

Du har lätt gjort dig förtjänt av Sveriges största chokladboll!! :D<3<3

Svar: Wehoooo! :D <3
Madeleine Jacobsson

2012-10-03 @ 16:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback