En rosa bubbla

Vill ni veta en sak jag ofta tänker på? Jag tänker ofta på hur ni bloggläsare ser på bloggare.

För det är ju så att när man läser någons blogg så bildar man sig en uppfattning om den människan utifrån vad man läser om henne/honom. De flesta bloggare målar upp sina liv som en dans på rosor där det händer massa häftiga grejer hela tiden.Allt för att göra er intresserade av deras liv. Bitarna där man mår skit, har haft en dålig dag, skar sig i fingret, bröt ihop över allt man ska hinna med, när tårarna rinner och allt känns hopplöst. De är saker som aldrig tas med.

Varför kan man undra. Är det för privat? Inget man vill skriva om? Eller är det bara för att man inte vill visa sig svag? För trots allt så är även bloggare helt vanliga människor med samma känslor som dig, dig och dig!

Jag tror att den främsta anledningen är att man helt enkelt tycker att det är privat och man vill inte visa dem "sämre" sidan av sig själv; vilket jag tycker är synd, för alla har den. Men tack vare att många bloggare inte vill visa upp den så får folk uppfattningen om att bloggarnas liv är perfekta och deras egna inte räcker till. Man strävar efter det där perfekta livet som inte finns.

Sen behöver man självklart inte sitta och berätta i detalj hur dåligt man mår över något som har hänt, men jag tycker i alla fall att man kan visa att man har en dålig dag. Jag vet själv att jag kan må skit; men på bloggen är allting sååååå bra! Provocerande jag vet! Men jag vet också att det som händer i era huvuden då är att ni blir avundsjuka, för mitt liv verkar så himla lätt. ;) Ett ständigt spel det här! Men samtidigt vill jag visa er att mitt liv inte är sådär lätt som det kanske kan verka och jag ska bli bättre på att visa på hur saker verkligen är, även om ni bara får se en tiondel av verkligheten. För jag är faktiskt bara en helt vanlig människa. ;)

Eller tror ni att jag lever i en rosa bubbla? ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback