Dag 29 - Jag ur någon annans ögon

Ja... För att ni ska få lite perspektiv på vem jag är så har jag låtit min bästa vän skriva ett litet inlägg om mig. Så enjoy:
 
 
Att beskriva någon i ord har jag alltid haft svårt med. Detta kommer bli ännu ett försök, men jag ska verkligen skriva utifrån vad jag känner och tycker. För personen jag skriver om ligger mej varmt om hjärtat. Det är ingen mindre än min allra bästa vän Madeleine Jacobsson. Om jag ska beskriva Madde med bara tre ord så skulle jag säga att hon är snäll, spårad och underbar! Madde är personen som alltid finns där för en. Det är till henne man ringer om man är ledsen och vet inte vart man ska ta vägen. Detta har jag utnyttjat och jag vet att Madde alltid ställer upp i alla lägen! Hon kommer alltid med så kloka råd och vill alltid väl. Hon har varit med om mycket här i livet och vet hur hon ska hantera saker.

 

En sak som ni kommer märka av här på bloggen är att Madde är helt skogalen. Det är kul att gå och shoppa med denna spralliga figur för hon kommer alltid hem med minst ett par skor, vare sig hon behöver dem eller inte. Madde har sin egen klädstil och älskar mode och därför är det extremt kul att läsa om alla hennes olika klädval här i livet. Hon har mycket att tänka på hela tiden, men kompisarna och familjen kommer före allt annat.

 

Om man skulle se på livet som en ryggsäck, som man lägger allt man har lärt sig i, är Maddes ryggsäck nog lika stor som en tant som snart har levt sitt liv. Vi säger att ”normala” tjejer i 17-års åldern har storleken S i rycksäckar, dessa är väl lite halvfulla/ halvtomma; har Madde L, och hennes är snart fyllt med erfarenhet.

 

Madde är verkligen personen som man vill kunna kalla sin bästa vän. Alla vill ha en sådan som Madde, men det går inte för det finns ju bara en! Så ur mina ögon är du, Madde, den bästa som finns. Och jag hoppas att du får leva ett bra liv!

 

XOXO Rebecca Ljungberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback