Dag 27 - Sporter

Sporter... Bland det bästa som finns. Träning överhuvudtaget är något som jag verkligen tycker om.

Under mitt 17-åriga liv har jag hunnit med att pröva på en del sporter. En del väldigt roliga, andra mindre roliga, men det har varit en riktigt bra (och framförallt rolig) erfarenhet.

Jag började min idrottskarriär som 3-åring med balett. Därefter forsatte jag in på en ny dansstil, nämligen showdans som jag sedan har hållt på med i 12 år. Ingenting som jag satsat på, det har för mig bara varit en rolig grej. :) För ett och ett havlt år sedan bytte jag än en gång stil till disco, där jag även börjat tävla i par och singel. Nu har jag tyvärr slutat på det också. Men funderar på att börja shuffla... ;)


Min första dansshow, tror vi dansade till "Who let the dogs out?" ;)

Som 6-åring fick jag pröva på min nya favoritsport, nämligen ridning. En sport som jag var helt kär i från första gången jag satt på en häst. Jag har snart ridit i 10 och ett halvt år och det är fortfarande lika kul. En sport som jag troligtvis kommer hålla på med livet ut... ;)




Som 6-åring debuterade jag även i min andra favoritsport, nämligen innebandy. En sport som för mig är glädje, fart, action och extremt rolig! :D Jag tränade stenhårt i 5 år, men var tyvärr tvungen att sluta på grund av att jag flyttade. Saknar den enormt!



Som 8-åring började jag spela fotboll, och min fotbollskarriär höll sig i hela 7 år. Tränade flitigt, spelade cuper i både Danmark och Finland, men det blev helt enkelt alldeles för seriöst för min del. Jag ville bara spela på kul!



Mitt mellan allt detta så fastnade jag även för en vattensport; simning. Otroligt bra helkroppsträning och dessutom älskar jag vatten. (Hade jag varit ett djur hade jag garanterat varit en fisk eller en delfin ;))

Efter fotbollen kom även basketen, en sport som jag inte riktigt fastnade för, men som jag är glad att jag prövade. :)

Sen kommer den sport som jag vill jobba stenhårt på för att lära mig riktigt bra och det är ingen mindre än golfen. Svår sport som jag lagt ner alldeles för lite tid på, men jag hoppas kunna ändra på det. :P



Sist men inte minst var det någon som sa till mig att jag garanterat skulle passa som friidrottare. Jag tänkte att det kanske var något för mig och anmälde mig. Var riktigt kul, men drabbades av en skada efter ett halvår och sen blev det så att jag inte kom tillbaka. :( Saknar det dock!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback