Varför Madde är en bra vän!

Jag hade tänkt skriva lite här nu när Madde inte kan det, så vi får väl se hur det kommer gå. I alla fall vill jag börja med ett kort inlägg om Madde, det är ju hennes blogg jag skriver på. Då tänkte jag, varför inte skriva om hur hon är som en vän? För det tycker jag är viktigt att hennes läsare får veta.

 

Madde är en person man alltid skrattar med, det kan handla om allt från sjuka 9GAG bilder till internskämt och andra sjuka saker. Jag tycker det är jätteviktigt att man kan skratta ihop, och det har jag uppskattat framförallt denna höst. Vi har haft otroligt mycket i skolan och något som fått mig att orka upp på morgonen är att jag vet att vi i alla fall kommer ha en rolig dag, bortsett från allt plugg.

 

Detta var en kul dag i höstas, bort från all skola och ner till kyrkviken och kasta lite löv! Roligt! ;)
 

En annan sak jag associerar Madde med är viljestyrka och hur hon kan få andra att inspireras av den. Detta har märkts otroligt tydligt just denna höst, just på grund av skolan. Jag tror faktiskt att många personer hade brutit ihop av skolpressen och tröttheten jag och Madde (säkert även många andra) känt denna höst. Det vet jag eftersom jag vet hur jag själv känt, det har varit många gånger jag tänkt att jag fan ska hoppa av gymnasiet för nu räcker det! Men i de stunderna har alltid Madde funnits där och pushat både mig och sig själv vidare tillräckligt för att orka skriva det där kursprovet i kemi.

 

Sen är det även så att det är otroligt viktigt att man kan lita på sina vänner och det vet jag till hundra procent att jag kan på Madde. Jag har berättat många personliga saker för henne och det är så otroligt skönt att veta att det stannar där, hon kommer inte springa vidare och skvallra om det. Jag tycker det är jätteviktigt, om inte den viktigaste egenskap en vän måste ha för att det ska fungera.

 

(Stor bild, jag vet men jag kan bara INTE förminska bilder på den här sidan... Asså det är svårare än det verkar!)
 

Nu vet ni kanske lite om Madde, i alla fall ni som inte känner henne. Jag hoppas ni har ett bra jullov, för det har jag. Det är otroligt skönt att slippa plugget och tidigare morgonar! Vi hörs snart igen, storbloggaren i mig är i farten! ;)

Puss och kram på er :D
/Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback