Kändishoppning

Den 25 november 2012 anordnade min ridskola en "Kändishoppning". 
Denna hoppning innebär att kändisarna som är med i Globen under Stockholm International Horseshow kommer  till ridskolan och tävlar en tävling förberedande inför Globen. I år hade de även lagt till en rolig sak som det inte var förra året och det var att några ponnyryttare fick vara med och tävla med och mot kändisarna. Grymt kul tycker jag personligen eftersom att jag då fick vara med och rida! ;) 

Tävlingen gick till så att man var tre på varje lag. En kändis och två ponnyryttare. (Mitt lag bestod av mig, Sofia och Caroline af Ugglas.) Sedan hoppade man en bana. Ponnyryttare 1 red först, sedan red kändisen och sist ponnyryttare 2 (jag var ponnyryttare 2). 
Vi fick träffa "vår" kändis innan vi skulle rida så jag och Carro snackade lite om hur länge vi ridit osv... Sedan pratade vi såklart även lite taktik och vilka vägar vi skulle rida eftersom att man skulle ha så få fel och så snabb tid som möjligt! ;) Det visade sig att vi hade ungefär samma plan.
Innan kändisarna kom hade vi fått hoppa banan en gång och fått rida fram ordentligt. Vissa av de hade "egna" hästar med sig och vissa red på ridskolans hästar. Caroline hade Saskia och jag och Sofia hade Comtessa (ponnyryttarna hade samma häst). 
 
Sedan började tävlingen och jag var riktigt nervös i början, men när man kommer in i ett ridhus och det sitter 200 pers på läktaren så är kanske inte det så konstigt... Sofia började hoppa och hade tyvärr en rivning, sedan hoppade Caroline (hon hade dagens snabbaste tid) och sen var det min tur. Men så fort man rider mot första hindret försvinner alltid nervositeten och allt annat försvinner runt. Jag kommer inte ihåg att speakern kommenterade, jag kommer inte ihåg att folk skrek "Heja Madde!" utan allt bara försvann... Men JÄVLAR vad kul det var! :D Comtessa hoppade superfint på alla hinder, var med mig i svängarna och var ovanligt snabb för att vara hon. Jag kan säga att jag levde på adrenalinkicken i 12 timmar efteråt! ;) Verkligen riktigt häftig! Jag hade en felfri runda och var grymt nöjd! :D (Kan även avslöja att vi hade vunnit om vi inte fått fyra fel eftersom vi var snabbaste laget, men det är sånt som händer alla och jag vet att vi alla var nöjda ändå! :))
 
Riktigt kul var det! :D
 
Klicka här för att se filmen som de på "Pocket TV" gjort om den dagen. Jag är med vid 03.21 ungefär! De har tagit det hindret där hon hoppade av innan jag var beredd så det ser lite roligt ut, men vad sjutton! ;)

Bilder från dagen tagna av Louise Englund. (Ingorera mina miner för man ser alltid förjävlig ut i ansiktet när man hoppar... ;) Och även min sits över vissa hinder som jag totalt struntade i när jag red haha! Det var tiden som gällde!) 

Comtessa är så söt på den här bilden! Hon kollar verkligen rakt in i kameran!

Sen har vi sista hindret där hon hoppade av innan och jag som inte riktigt hängde med... ;)

Och så en bild på mig & Caroline! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback