Hersby Hooligans vs Gångsätra Killers

Ja, i lördags var jag på amerikansk fotboll. Matchen som spelades var den berömda skolmatchen mellan Hersby Hooligans och Gångsätra KillersSista matchen mellan skolorna någonsin...

Jag gick upp vid halv 7 och var på skolan klockan 8 för ansiktsmålning och gemensamt tågande till Gångsätra. Matchen startade vid 10 och då var det först tjejerna som spelade. Jag måste säga att jag tyckte båda lagen var duktiga, men Hersby var ju ändå snäppet bättre och tog hem tjejmatchen med 56-24! ;)
 

Sen mitt i allt var det lite cheerleading! Både från Gångsätra och Hersby. Först är det alltid lite driv och sen blir det mer seriöst! ;) Hersbys driv var klart bättre hehe... Men annars måste jag säga att båda två var grymma! Fan vad alla är duktiga på att dansa!!!

G-sätra:

Hersby:
Sen var det dags för killmatchen. Gångsätra hade en riktigt riktigt bra ingång (inte för att Hersbys var dålig) men jävlar, man var inte beredd på det! ;) De hade gjort en video som var kopplad till deras instagram-tag "wbts" och så spelade de upp filmen på en stor vit duk (som hängde framför deras banderoll) och när filmen var slut kom det upp "What's behind the sheet" och sen föll duken ner och där stod hela laget + cheerleaders. Ballt! Dessutom inledde de starkt med en touchdown men sedan kom Hersby igen. Denna match var mycket jämnare och det var nära att Gångsätra kom igen på slutet... Men Hersby höll undan och vann med 25-18. HOOLIGANS 
One love 

Dubbelvinst sista året, kunde inte ha slutat mycket bättre. Bra stämmning, bra TIFO och framförallt bra spelare. Tack för i lördags 
 

PS. Jag tog ca 400 bilder så om det är någon som önskar några bilder på sig själv (eller bättre kvalité än vad de blir när man sparar de härifrån) så hör av er här, på min facebook, mobil eller instagram så kan jag kolla om jag har några bilder på dig! Jag är snäll, jag lovar! ;)
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer aspe

Grymma bilder Madde!! :))

Svar: Tack Jennifer!! :))
Madeleine Jacobsson

2012-12-18 @ 22:02:48
Postat av: Inte Blondie....

La du upp några bilder jag tog?

Svar: Nope det gjorde jag inte!
Madeleine Jacobsson

2012-12-18 @ 23:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback