Förändring

Det finns alltid saker i våra liv som vi vill förändra/förbättra. Allt för ofta är det tyvärr så att man inte har kraft/ork/vilja att genomföra förändringen/förbättringen. Jag menar hur många gånger har man inte sagt "Imorgon börjar mitt nya liv" eller "Från och med nu ska jag verkligen skärpa mig"? Way to many!

Jag har börjat fundera på varför man inte klarar att göra sånt man vill och jag kom fram till samma resultat som de flesta människor förmodligen skulle kommit fram till. Man är antingen för lat, saknar motivation, har inte tillräcklig vilja eller så lyckas man helt enkelt inte bestämma sig för vad man vill och då ger man upp!

Jag har dock insett att det inte finns någon bättre känsla än känslan man får när man genomför en förändring. Att inse att man faktiskt lyckades med det man ville. Vägen dit är aldrig lätt och kommer aldrig vara lätt, för det krävs alltid mycket jobb. Men om man vill något ska man inte ge upp förrän man lyckats. Annars tror jag personligen att det blir svårt att ta sig någonstans, på egen hand, i sitt liv.

That's the true way to success! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback