Klimat

Bildkälla
 
Det här är planeten jorden. Förmodligen en av universums vackraste planeter. Och varenda evig dag gör vi så mycket för att förstöra den...
 
Vi pratade faktiskt om en väldigt intressant sak i skolan igår; nämligen den globala uppvärmningen. Den globala uppvärmningen som alla så evigt tjatar på. Jag är en miljömedveten människa; inte extrem men jag har lite koll. Jag duschar inte överdrivet länge, jag återvinner burkar och papper, försöker göra det jag kan. (Vi räknar inte moppen, den är ju inge vidare tyvärr, även om den är fyrtaktig och drar lite bensin...)
Jag har alltid sett den globala uppvärmningen som något vi kommer kunna kontrollera inom en snar framtid, men igår vändes allt om; vi kommer inte kunna kontrollera den, FÖR VI GÖR JU FÖR LITE ÅT DEN!
 
Vi ser på Al Gores film, (vet inte vad den heter), som handlar om hur han jobbar mot den globala uppvärmningen och att han vill fortsätta lämna kvar den vackra planet vi har till nästa generation. Väldigt väldigt bra film! :) Han beskriver vad som händer, visar diagram över hur mycket koldioxidhalten kommer öka i atmosfären (vilket är EXTREMT mycket) och försöker få folk att tänka till, förändra något. Och jag ska erkänna att jag fick mig en rejäl tankeställare. Jag vet inte hur, men vi måste verkligen göra något åt det här.
 
Äntligen förstår jag det! Annars kommer vi ha en alldeles för varm planet, väder kommer ändras; och det är inte till det bättre. Och till er som tänker att det dröjer typ 100 år och vi i min ålder är döda; tänk om det är bara 50 år tills detta ovan är ett faktum.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback