Gymma

Har du funderat på att börja gymma? Då vill jag ge dig lite hjälp på vägen; gör det! :)
 
Att gymma är, enligt mig, en av de roligaste träningsformerna. För ca ett år lärde jag känna en killkompis som gymmade mycket. Han frågade mig om jag inte hade lust att hänga med nån dag. Jag svarade: "Njaaa jag tror inte riktigt att det är min grej!" Men tänkte ändå att det kunde vara kul att pröva, så efter lite om och men hängde jag med! Det ångrar jag inte en sekund... Det var nytt, det var svårt men det var kul!
Jag ska erkänna att de 5 första gångerna tyckte jag inte att det var roligt, men när jag hade gett det lite tid var jag absolut helt fast. Att gymma är indivuduellt samtidigt som det är gemenskap; man kan alltid gymma med en kompis, även om man har olika förutsättningar. (Det blir alltså inte som t ex fotboll, innebandy osv... Där man är i olika lag efter nivå.)
 
Man kan också lägga upp sitt eget träningsprogram utifrån vad man vill träna, man kan få hjälp med att lägga upp ett träningsprogram (vilket jag rekommenderar) och det bästa av allt; tränar man 1-2 gånger i veckan i en månad märker man skillnad! Jag har gymmat i nästan ett år (med lite uppehåll emellanåt), och jag känner verkligen hur mycket gymmandet har gjort med mig. Jag blir inte lika lätt trött. Jag har fått starkare muskler. Jag har alltid något roligt att se fram emot minst en gång i veckan. Och framförallt är det en sån bra kontrast till skolan.
 
Tycker man inte att gymmet är roligt kan man alltid gå på pass (dans, afrikanskt, medel, fys, spinning, boxning osv...)! Så jag måste säga att det finns verkligen något för alla inom träningens värld! ;) 
 
Jag & Ylva på gymmet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback